TOP

Sprawdzanie pozycji w google

Sprawdzanie pozycji w google jest jednym z kluczowych elementów przy prowadzeniu e-biznesu. Póki google posiada dominację nad rynkiem wyszukiwarek, swoje witryny musimy dopasowywać do tej właśnie wyszukiwarki. Piszę musimy ponieważ ruch z google jest bardzo wartościowy a przede wszystkim bezpłatny [nie licząc kosztów np. seo].

Oczywiście kluczem do sukcesu jest nie tylko sprawdzanie pozycji ale także walka o nią, dużo osób nawet nie zdaje sobie sprawę że ma podstrony swojego serwisu wysoko na różne frazy i wystarczyłoby trochę „zadbać” o tą podstronę aby zdobywać z niej ruch. Niestety póki co nie mówię tego na przykładzie tego bloga ponieważ on jeszcze nie ma ruchu z google [tzn nie ma takiego żeby się nim chwalić]. Dla przykładu mój blog reaguje na „darmowe szablony squeeze page” , na początku google wyświetlało mój blog na pozycjach 15-20. Po podlinkowaniu tego wpisu znajduje się na pozycjach 3-5 i chociaż google keywords tool nie pokazuje na tą frazę ruchu, to on jest. Dodatkowo wydaje mi się że świadomość co to jest squeeze page rośnie i ten ruch nie długo będzie większy.

Skąd wiedzieć na jakie słowa kluczowe reaguje nasz blog oprócz głównych o które się staramy? Ja używam trzech sposobów jeśli ktoś posiada lepsze proszę o przedstawienie w komentarzu:

1. Google analitycs -> źródła odwiedzin -> słowa kluczowe tutaj google pokaże nam kilka stron słów kluczowych po których znajdowali nas i wchodzili użytkownicy.

2. Google narzędzia dla webmasterów -> pulpit nawigacyjny -> zapytania najczęściej wyszukiwane

3. Własne obserwacje- czyli samemu można przejrzeć tytuły wpisu, frazy które się w nich powtarzają. Np na tym blogu bardzo często powtarza się fraza e-biznes.

Sprawdzanie pozycji w google może przynieść nam naprawdę fajne efekty dlatego uważam że warto to robić. Niekiedy wpis może zbierać kilkaset odwiedzin miesięcznie podczas gdy my nie wiem że znajduje się np na miejscach 10< często wystarczy kilka dobrych linków aby wpis „wbił” się w TOP3.

Na koniec krótkie video z instrukcją sprawdzania pozycji w google na darmowym narzędziu Free Monitor For Google:

 

 

 

 


Imię:

Adres email:

 

 

Komentarze8. Dodaj komentarz

  1. Z tego co pamiętam „free monitor” ma jakieś ograniczenia. Osobie korzystam z http://webpozycja.pl

  2. Paweł Mąka

    Sprawdziłem i nie zadziałało mi nie wiem czy coś zrobiłem źle. Nie wykryło fraz w pierwszej setce a były na 4 i 2 miejscu.

    • Skoro nie wykryło to ich nie ma, ewentualnie odczekaj chwile i sprawdź jeszcze raz.

      P.S.
      Wyłącz tą moderacje ;)

  3. Paweł Mąka

    Są widze je w google :) Ogólnie mało intuicyjny bardzo program przynajmniej jak dla mnie. Kiedyś wyłączę póki co nie ma aż tyle komentarzy.

  4. „Sprawdzanie pozycji w google jest jednym z kluczowych elementów przy prowadzeniu e-biznesu.”

    Raczej przy pozycjonowaniu, a nie prowadzeniu e-biznesu :) Nie każdy e-biznes musi mieć mocne SEO. „Bezpłatny, nie licząc kosztów” to trochę oksymoron. Im większa firma tym większe kwoty wydawane na SEO, w dużych korporacjach kwoty idą w setki tysięcy.

    Też korzystam z webpozycji i jestem zadowolony, prosto przejrzyście, w miarę dokładnie no i za darmo ;) Jest też oczywiscie wersja premium, ale można się obyć bez dodatkowych funkcji zawartych w niej.

  5. Paweł Mąka

    Czuje się jak na polskim hehe :)

  6. Bardzo dobry sposób lecz ma jedną wadę – dane statystyczne są podawane z opóźnieniem. Są osoby, które muszą już i natychmiast mieć wgląd do aktualnych wyników. Dodatkowo GA nie podaje dokładnych wyników. Dokładniejsze dane znajdziemy w Google Webmaster Tools.

    Co do samych aplikacji i systemów monitorujących, jest mnóstwo darmowych skryptów/programów – nawet z raportowaniem pozycji (wykresami i innymi tego typu bajerami), które mogą w pełni zastąpić komercyjne aplikacje.

  7. Paweł Mąka

    Dokładnie Mariusz, jednak pomimo wszystkich pomocnych aplikacji i programów, SEO nadal jest trudne i bardzo pracochłonne :)

Dodaj komentarz

Twój email nigdy nie będzie opublikowany

Możesz używać tych tagów HTML i atrybutów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>