TOP

Zarabianie w sieci w liczbach-czyli jak ważny jest ruch

W dzisiejszym wpisie chciałbym pokazać zarabianie w sieci od strony statystycznej. Na sam początek muszę zaznaczyć że we wpisie będę opierał się na własnych doświadczeniach, oraz statystykach pochodzących z innych blogów oraz stron, nie będę się opierał na „sztywnych” źródłach.

Każdy kto zajmuje się dłużej e-biznesem doskonale zna równanie ruch=$, oczywiście samo posiadanie ruchu na stronie internetowej nie oznacza pełnego portfela, jednak umiejętnie przygotowana strona www bądź blog może przynosić jej właścicielowi całkiem fajne dochody. Jak wygląda zarabianie w sieci w liczbach?

Zarabianie na reklamach

Tworząc serwisy typowo pod reklamę kontekstową np. adsense, możemy liczyć na średni CTR [ilość kliknięć] 1%, oczywiście zdarzają się dużo lepsze wyniki ale także można spotkać się z o wiele gorszymi. Większość osób uznaje standardowy CTR jako ok 1% i tego według mnie możemy się trzymać. Jak ta zależność przełoży się na zarabianie w sieci? W zależności od tego jaka jest tematyka naszego serwisu w adsense możemy liczyć na stawki z przedziału 0,05 do 0,80 € [tutaj również są wyjątki zarówno w jedną jak i drugą stronę]. Przyjmując zatem średnią stawkę 0,43 za kliknięcie przy ruchu 100 osób dziennie teoretycznie możemy zarobić 0,43 dziennie oraz jego wielokrotność w stosunku do ruchu np 500 osób dziennie przy konwersji 1% 5 x 0,43 = 2,15 . Oczywiście wszystkie obliczenia są czysto szacunkowe ponieważ tak jak wspomniałem wcześniej można osiągać większy CTR ale też np niższą stawkę, te naprawdę dobre stawki są zarezerwowane w większości dla nisz: kredytów, pożyczek, zarabiania.

Jak widać nie tak łatwo zarobić na reklamie kontekstowej.

Zarabianie na info produktach

W tej niszy statystyki wyglądają bardzo podobnie. Średnia przyjęta konwersja wynosi od 0,5-2%, tyle że jeżeli produkt jest nasz lub partnerski ale za wysoką prowizję zarobki mogą być o wiele większe niż w przypadku reklamy kontekstowej. Oczywiście trzeba powiedzieć tutaj wprost, sprzedawanie w internecie wcale nie jest proste. Użytkownicy odwiedzający naszą stronę po raz pierwszy nie siedzą przed monitorem z kartą w ręku, gotowi płacić za wszystko co ma napis „kup”. Konwersja zależy od produktu, niszy oraz najczęściej ceny. Jeżeli ktoś szuka informacji np o nowych technologiach czy programie nie koniecznie od razu zakupi licencję, natomiast jeśli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę „Sklep z laptopami online” wtedy oczywiście podniesie on zazwyczaj konwersję jednemu ze sklepów. Podsumowując na 1000 osób które zobaczą ofertę od 5-20 teoretycznie z niej skorzysta, jednak typowe strony sprzedażowe reklamuje się o wiele trudniej ponieważ taką stronę ciężko jest wypozycjonować a korzystając z płatnej reklamy musimy się liczyć z tym iż inwestycja może się nie zwrócić.

Lista adresowa

Na koniec chciałbym poruszyć temat listy adresowej, co prawda nie jest to typowe „zarabianie”, jednak wszystkie osoby zajmujące się internetowym biznesem twierdzą jednoznacznie= pieniądze są w liście. Jeżeli chodzi o dobrze przygotowaną stronę przechwytującą możemy liczyć na konwersję 10-20%, oczywiście jest to zależne od jakości prezentu który oferujemy za zapisanie się na listę oraz szeregu innych zależności jak np. ocena ryzyka, kolorystyka, wizerunek. Przy odpowiednim „traktowaniu” listy adresowej konwersja przy sprzedaży produktu [za jej pomocą] może zwiększyć się z 0,5-2% na nawet 10-20% a najlepsi potrafią wyciągać jeszcze więcej.

Ruch jest jednym z najważniejszych czynników które decydują o sukcesie bądź porażce w e-biznesie. Oczywiście tylko od nas zależy jak będziemy umieli go wykorzystać. Jak te liczby mają się do waszych wyników? Jakie konwersje zdarza się wam osiągać? Zapraszam do dyskusji.

 

Imię:

Adres email:

 

 


Komentarze13. Dodaj komentarz

  1. Widzę że zrezygnowałeś z GVO na rzecz Miasta Szkoleń :P Tak poza tym zgadzam się ruch = zysk. Pod warunkiem że ruch jest z targetowany, a strona docelowa dopieszczona ;)

  2. Paweł Mąka

    Dokładnie, ruch że tak powiem z przypadku nic nie wnosi. Chociaż tak jak pisał Adam w komentarzu pod wpisem ze statystykami nawet ze źle stargetowanego ruchu kilka % może się zainteresować tematem i odwiedzać nas częściej.

  3. Ostatnio Google zabrało się za reklamy i nie wiadomo jakie ruchy będą dalej.

  4. Niestety Paweł z tymi stawkami w Adsense nie jest tak kolorowo. Otrzymać klik za 43 centy to raczej rzadkość. Oczywiście wszystko zależy w dużej mierze od tematyki strony. Kredyty zarabiają naprawdę nieźle, tylko przebić się też jest trudniej. :)

  5. Paweł Mąka

    Dokładnie tak jak mówisz wszystko zależy od tematyki, może ten średni klik trochę za duży opisałem ale warto mieć orientacyjny obraz zarobków. Niektórzy myślą że z ruchu 30 osób dziennie można zarabiać.

  6. Niestety moje strony zaliczają się do tych wyjątków Jeśli chodzi o reklamę w Adsense. Nigdy nie udało mi się mieć CTR większego niż o,5%

  7. Paweł Mąka

    Bremes u Ciebie [jeżeli chodzi o stronę którą masz w komentarzu] w ogóle nie widać reklam adsense. Pamiętaj że znaczny % użytkowników tylko skanuje strony a u Ciebie przy pierwszym skanie reklam nie ma w ogóle stąd mały CTR

  8. Cześć Paweł. Poczytam w tym miesiącu coś ciekawego na Twoim blogu? Czy ograniczasz się jednym postem na miesiąc? :P

    I takie pytanie. Dlaczego masz kotwicę „header” na początku każdego wpisu? :P

  9. Paweł Mąka

    Przyznaje się bez bicia sytuacja rodzinna zmusiła mnie do zmiany pracy co z kolei bardzo ograniczyło mnie czasowo, oczywiście wymówki są dla leniwych ale w wolnej chwili wole zajmować się rzeczami na których po prostu zarabiam nie oszukujmy się. A co do tych kotwic to nie wiem ze strony technicznej asem nie jestem :) Pozdrawiam

  10. Krzysiek

    Witam! :)

    Pisałeś, że zajmujesz się także branżą MLM… Może dobrym rozwiązaniem będzie ukazanie możliwości zarobku w raportach miesięcznych, jak to robi u siebie na swoim blogu Pat Flynn z programami partnerskimi? Nie widziałem ani jednego bloga z branży MLM z czymś takim, a może to być naprawdę ciekawy temat dla zainteresowanych.

    Co o tym myślisz? :)

    Pozdrawiam! :)

  11. Witam,

    należy też pamiętać iż wspomniane przez ciebie 100 osób na stronie może wygenerować np. 300 wyświetleń twoich stron/podstron czyli też reklam tak więc wspomniany 1% z 300 to już 30 kliknięć.

    Pozdrawiam,
    Darek

    • A jak mówimy o konkretnej stronie tematycznej gdzie cpc jest na poziomie ok. 0,40 euro to mamy już 12 euro dziennie albo i lepiej :)

  12. A to nie jest tak że jedno wejście na stronę z trzema reklamami = 3 wyświetlenia reklam?

Dodaj komentarz doKrzysiek Anuluj wypowiedź

Twój email nigdy nie będzie opublikowany

Możesz używać tych tagów HTML i atrybutów:<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>